www.tusset.cz
TUSSET

Každé počasí je hezké, jenom každé jinak.

Více než 1.000 autorských fotografií z milované Šumavy! - Klikni zde, a prohlédni si je všechny!

Východ slunce na Velkém Roklanu

Aneb stálo to za to vstávání

Vstávat a cvičit! Né tati né, já chci ještě spát! Ale, ale, ...ještě večer jsi říkala, že si to spolu užijeme, a já už jsem oblečenej, koukej vstávat. Od postele si to zamířila k balkonovým dveřím, otevírá je a … Ty jo tam je tma a zima, mě se nechce. Ale i tak už do postele nezalezla a namířila si to směr koupelna. Ještě před garáží to na mě zkouší, jelikož ji trochu nahlodával strach. Ale jak všichni víme, to vše se zlomí a časem překoná. Vyjíždíme přes Strážný, kdy ve Freyungu uhýbáme na Spiegelau, kde nás na silnici v zatáčce překvapí tři hrající si liščata. Jedno skočí hned do trávy u silnice, ale zbývající dvě nám ještě pár sekund beží před světly. Super zážitek, ale zárověň člověk musí být za volantem opatrný. Na znovu otevřené parkoviště Gfäll (asi po dvou letech oprav cesty k němu), je to už jen pár kilometrů. Vjezd je sem do 8:00 povolen, poté už musíte nechat auto ve Spiegelau a nechat se dovézt místními Ježkobusy. My jsme přijeli za 5 minut 4, tak nás spíše zajímala možnost odjezdu z parkoviště. A ten je dle diskusí možný kdykoliv, my jsme si počkali na příjezd autobusu a vyjeli, abychom se nemuseli někde cestou vyhýbat, i když cesta je dostatečně široká.

Jen co jsme vystoupili, zamířil jsem si to ke kufru, do batohu pro čelovku a baterku, ale co to mé uši neslyší. Tati, tati, támhle se na nás dívají nějaké červené oči! Otáčím se a odpovídám. Prosím Tě, to jsou odrazky na závoře :-) Na tady máš baterku a jdeme. Jsou 4 hodiny ráno, a my ve tmě začínáme stoupat. Samozřejmě nechci aby dcerunka moc myslela na to, že jde vzhůru a tak si užívám sílu okamžiku a trochu temnou atmosféru přiživuji strašidelnými příběhy. Když vylézáme z lesa, začíná se rozednívat, máme čas si dát pauzu na pití a vydechnutí. Přijde mi, že vše z nás spadlo…že cestou srazíme jelena, že to nestihneme, že na mojí Červenou Karkulku vyskočí někde cestou vlk… a od teď si to opravdu užijeme. U léta zavřené chaty odpočíváme o něco déle, je čas i odskočit si na vyhlídku, je zde vidět jezero pod Vámi a v dáli Luzný. Na samotný vrchol Grosse Rachel - Velká Roklan (1453 m n.m.) je to už kousek. Přesně v 5, tedy za hodinu jsme nahoře a do začátku promítání nám zbývá ještě pár minut. Jako reklamu nám dopřávají studený vítr, a tak sestupujeme z poslední do první řady sedadel Ačkoli je to biják, kino je prázdné! Vytahujeme svačinu, termosku se zázvorovým čajem, a už nám to začíná. Upoutávku k filmu „Východ slunce z Velkého Roklanu“ naleznete pod článkem. Byla to nádhera, ale stále máme před sebou pár atraktivních míst. Jako je Roklanská kaplička, Roklanské jezero.

A tak jak jsou nezáživné a dlouhé titulky, tak taková je i cesta od jezera k parkovišti. A jak říkala dcerunka večer před na mé přemlouvání abychom jsme vyjeli tak nějak rozumně... Né tati, to bude nuda, tak to chodí všichni, nebojte se si přivstat…a zažít tento výlet jinak?

GPX soubor s trasou ke stažení zde (stačí soubor “uložit jako” a přetáhnout na web mapy.cz).

Přidat komentář:

Waldschmidthaus - již léta zavřená...

...turistická chata kousek pod vrcholem, ještě pod rouškou tmy.

Seeblick - vyhlídka nejen na jezero (ale i Luzný)...

...pár metrů nalevo od chaty.

Grosse Rachel - Velký Roklan (1453 m n.m.)

...fouká zde, tak sestupujeme kousek níž, do závětří.

Východ slunce z Velkého Roklanu...

...krásné to kino, jen pro nás dva.

Všude je klid, jen Vás ošlehává lehounký vánek...

...jakoby jsme tady na Zemi zůstali sami.

A když se to ještě spojí se snídaní...

...teplým zázvorovým čajem z termosky, nemá to chybu!

Odbočka na sezónní cestičku...

...podél hranice buď směr rozcestí Modrý sloup nebo na schachten směr Poledník.

Výhled od Roklanské kapličky...

...na jezero, které je 142 m pod ním.

Rachel-kapelle - Roklanská kaplička

...původní kapličku zde v r. 1885 postavil lesník Ludwig Leythäuser ze Spiegelau.

Pohled na kapličku...

...od Roklanského jezera.

Rachelsee - Roklanské jezero...

...jedno z osmi šumavských ledovcových jezer, leží v nadmořské výšce 1071 m, má plochu 5,7 ha a největší hloubku 14 m

A od jezera šupky hupky...

...zpět na parkoviště Gfäll.

Mohlo by se Vám dál líbit:
Hajní a pytláci na schwarzenberské Šumavě – díl druhý
Hajní a pytláci na schwarzenberské Šumavě – díl druhý, aneb pytlácká bitva ve Stožci r. 1850
Pomník Bohumila Hasila
Pomník Bohumila Hasila, aneb procházka, kdy je už zima za dveřmi
Zmizelou Šumavou
Zmizelou Šumavou, aneb cestou jsme nepotkali ani živáčka
Podzimní schachten mezi Falkensteiny a Roklany
Podzimní schachten mezi Falkensteiny a Roklany, aneb opět za tou krásou nesmírnou