www.tusset.cz
TUSSET

Každé počasí je hezké, jenom každé jinak.

Více než 1.000 autorských fotografií z milované Šumavy! - Klikni zde, a prohlédni si je všechny!

Třístoličník na kole

Aneb zas tak moc to nebolelo

Každý den teď v telce dávají Tour de France, tak jsme se rozhodli dát si také jednu horskou etapu se dvěma vrcholovými prémiemi první kategorie. První bude na Třístoličníku 1302 m n.m. a druhá kousek pod Plechým, zhruba ve 1250 m n.m.. Vyrážíme ze Stožce směrem k hranici a jelikož už je podzim za dveřmi, tak trochu klepeme kosu, ale první kopeček těsně před Novým Údolím nás zahřívá do provozní teploty. Prosvištíme přes hraniční přechod a kousek před Haidmühle uhýbáme vlevo do kopce. Škoda, puntíkaté vrchařské dresy nemáme, to pak prý jede do kopce samo. No nic, jsme nahoře u Marienkapelle, kterou místní vystavěli jako poděkování za nevybuchlý dělostřelecký granát, když zde byli s farářem schovaní před US Army na konci 2. světové války. V kapli je nalevo od oltáře onen nevybuchlý granát jako podlahová váza. V roce 1969 zde postavili zvonici o 5 zvoncích, které každou celou vyhrávají Ave Maria. Do celé je daleko a proto pokračujeme.

Další zastávkou bude Kreuzbachklause. Zde měníme sedlo za lavičku a vychutnáváme si klidnou vodní hladinu, do které se opírají paprsky loučícího se léta. Jsme zde sami a vůbec se nám nechce se zvednout a jet dál. Čeká nás totiž asfaltka, která se mírně zvedá a vlní až k parkovišti pod vrcholem Třístoličníku. Je sobota a tak okolo nás během výšlapu profrčí zhruba 30 aut ☹ Ale to skončí, jen co mineme zmiňované parkoviště, posledních pár výškových metrů stojí za to, ale po pár minutách stojíme před výdejním okýnkem Dreisesselhausu. Vrcholové pivečko, knödelsuppe a kariwurst je povinností ;-) Rozdýchat tuto nálož jdeme procházkou na vrchol Hochsteinu 1333 m n.m. a kapli sv. Jana Nepomuckého. Poté opět usedáme na kolo, sjíždíme na parkoviště a zde pokračujeme ostře vlevo po šotolině zvané Hochstraße až na hranici mezi DE/AT. Zde je zhruba 200m úsek, který je nesjízdný, proto kola vedeme po kamenité a úzké stezce mezi stromy. Vycházíme opět na šotolině, kde na nás čeká druhá vrcholová prémie, která skončí pod Plechým u Zwieselhütte. Odtud slušným sešupem přijíždíme na Rakouskou cestu, na hraniční přechod Plešné jezero/Holzschlag. Sešup pokračuje až ke kiosku na Říjišti. Odtud do cíle, tedy do Stožce vede více variant. Pokud už nechcete moc šlapat do kopce pokračujte dále ve sjezdu až ke kanálu a dále podél něho nebo to ještě vezměte okolo nouzového nocoviště pod Plešným jezerem a až pak se napojte na kanál…první varianta je o něco delší, ale zase už bez výškových metrů. My jsme jeli druhou variantu a ke kanálu dojeli až na rozcestí Hučina. A o něco dále už jen zbývá sjet od Schwarzenberského kanálu dolů do Stožce a opět máte na výběr, Oslí cestu po asfaltu nebo po šotolinové Ministerce (Rohanova/Bonarova).

Koukněte na fotky níže, když vyjde počasí nemá tato cyklotrasa chybu, vyčistíte si hlavu, dáte si slušně do těla (něco přes 900 výškových metrů), na první prémii a kousek za druhou je možnost občerstvit se, co víc si přát. Užijte si to minimálně, tak jako my.

GPX soubor s trasou ke stažení zde (stačí soubor “uložit jako” a přetáhnout na web mapy.cz).

Vloženo dne 28.08.2021 v 07:35
 DANA Super, příští rok určitě zkusíme. V Novém údolí jsme několikrát byli s vnoučaty, ale dál za hranicemi to bude novinka. Děkuji za informaci

Vloženo dne 24.09.2020 v 06:01
 MARTIN Tak jste dobrý, musím jen souhlasit, ze tato trasa nemá chybu, stejně jako ty další kolem.

Přidat komentář:

Výhled na Kapraď...

...přes louku mezi Stožcem a Novým Údolím.

Kreuzbachklause

...zalité sluncem.

Stoupáme na Třístoličník...

...tady jsme zhruba v polovině výšlapu.

Třístoličník na dohled...

...a černý mrak nad ním.

Dreisesselhaus...

... v době coronavirové :-(

Hochstein 1333 m n.m.

a krásné kamenné schody k vrcholovému kříži.

Pohled na Třístoličník...

z Hochsteinu.

... z asfaltky vedoucí na parkoviště pod ním.

Studánka cestou...

... po Hochstraße směrem k hranici DE/AT.

Tak kudy dál?

...na hranici DE/AT je zhruba 200m nesjízdný úsek.

Sjezd od Zwieselhütte pod Plechým...

...skončí na Rakouské cestě.

Krásný kamenný útvar...

...kousek od rozcestí Ministerka Bonarova cesta.

Mohlo by se Vám dál líbit:
Zaniklá obec Krásná Hora
Zaniklá obec Krásná Hora, aneb máme to kousek za chalupou
Hurra auf Dreisessel
Hurra auf Dreisessel, aneb na Třístoličník českou stranou
Na běžkách ze Strážného na Knížecí pláně a zpět
Na běžkách ze Strážného na Knížecí pláně a zpět, aneb hlavně drž stopu
V uvozovkách jarní výšlap na Třístoličník
V uvozovkách jarní výšlap na Třístoličník, aneb nahoře je ještě spousta sněhu